Plac Zwycięstwa 2, 90-365 Łódź
szkolenia wydarzenia dla architektów czy warto Magda Skibka (2)

Ten tort jest naprawdę duży…

Te słowa w ostatnich miesiącach wypowiadałam naprawdę wiele razy. Przy różnych okazjach, spotkaniach, ale też w różnym kontekście. Często podczas moich szkoleń, ktoś mówi, że ma jakiś pomysł, ale odkrył, że ktoś też już to robi… albo pojawia się nowe wydarzenie dla branży wnętrzarskiej i słyszę głosy „kolejne”, „po co”. Muszę Wam coś moi Drodzy wyjaśnić… skoro jest popyt, to jest podaż. Ekonomia. Skoro widzimy potencjał biznesowy i Klientów na horyzoncie to, czemu mamy tego nie wykorzystać? Bo inni będą gadać? A NIECH GADAJĄ.

Ludzkie gadanie bywa okrutne, ale jeszcze gorzej jest, kiedy sami bombardujemy swoje pomysły. Uwierzcie mi – wiem to z doświadczenia. Proces zawsze jest ten sam. Pojawia się w głowie jakiś concept, pierwsze minuty, czasem godziny jest jedno, wielkie WOW – już zaczynamy to rozpisywać co, gdzie, z kim i NAGLE koniec. Okazuje się, że ktoś robi coś podobnego, później jest myśl, że już są takie wydarzenia to po co robić kolejne, oczywiście po drodze jest „jednak nie dam rady”.

Uczepiłam się wydarzeń, bo to dla mnie najłatwiejszy przykład i w zasadzie z ostatnich rozmów – bardzo aktualny. Kiedy podczas konsultacji, czy spotkań słyszę te kilka słów, które mogliście przeczytać wcześniej, to zawsze się pytam – czy ktoś trzyma Cię za rękę i mówi Ci „nie możesz!”? Nie… my sami sobie podcinamy nogi. Jeśli masz pomysł, to podejdź do niego strategicznie…

Wizja. Jaką masz dokładnie wizję na dane wydarzenie. PO CO, DLA KOGO, Z KIM to trzy główne pytania, na wstępie jakie powinnaś sobie zadać, zanim zaczniesz cokolwiek organizować.

Analiza. Czy coś podobnego dzieje się na rynku? Tak? Super! JAK MOŻESZ ZROBIĆ TO INACZEJ, czyli… LEPIEJ, CIEKAWIEJ? Na swoich zasadach? Co będzie Twoim wyróżnikiem? Określ swój potencjał.

Koszta. Ważny element – określ, z jakimi kosztami przyjdzie Ci się mierzyć, odpowiedz sobie też wprost na pytanie – ILE chcesz zarobić (w tym nie ma nic złego, organizacja wydarzenia to TWÓJ CZAS) i ustal politykę cenową wydarzenia.

Strategia. Kocham strategie miłością ogromną i uważam, że każde wydarzenie, które jest przemyślane i ma plan B, C, D ma realną szansę powodzenia. Ta strategia jest potrzebna również po to, żebyś wiedziała, jak mówić o swoim wydarzeniu i zachęcać do udziału uczestników, ale też np. firmy partnerskie.

Oferta. Jeśli myślisz o komercjalizacji takiego przedsięwzięcia, to opracuj ofertę biznesową dla partnerów, podejdź do tego profesjonalnie: co to jest za wydarzenie, dla kogo, jaki jest cel, jaka jest rola partnera, jaki jest jego udział i jakie są korzyści dla niego.

Komunikacja. Zadbaj o całą otoczkę wizerunkową od strony www po komunikację w social media, a nawet w mediach tradycyjnych. Niech to będzie spójne i JAKIEŚ.

Zauważ to tylko 6 kroków, żeby zdecydować, czy dany pomysł ma sens. Bardzo często osoby, które są w tej branży, jak np. architekci mają poczucie, że dużo się dzieje, wręcz za dużo, ale patrząc czysto biznesowo – nie na tyle dużo, żeby rynek był nasycony. Firmy chcą współpracować z branżą projektową i chcą do niej docierać, wszelkiego rodzaju inicjatywy, które na to pozwalają – mają spory potencjał i szansę na zainteresowanie ze strony biznesu. A Tobie wydaję się, że jest tego dużo, bo… siedzicie w tej branży. Algorytm social media nauczył się Ciebie i podrzuca Ci w większości tylko takie treści. To tak jak ze szkoleniami dla architektów – może wydawać się, że jest ich sporo, bo cały czas się wyświetlają, ale prawda jest zgoła inna. Poza tym nie każde szkolenie jest dla każdego. Ta branża jest naprawdę duża, cały czas na rynek wchodzą nowi architekci/projektanci.

Przestrzeń na wydarzenia/aktywności/szkolenia jest spora. WAŻNE, żeby nie powielać czegoś, co jest już na rynku i podejść do tego strategicznie.

Dodam jeszcze od siebie – za te kilka lat nie chcę mówić „A mogłam zrobić…”.


Magda Skibka PLN design group agencja PR architekci marki wnetrzarskie 3

Magda Skibka — specjalistka ds. komunikacji i wizerunku marek z branży wnętrzarskiej i architektonicznej. Od 2015 roku zarządza agencją butikową PLN Design Group. Szkoli, doradza i projektuje komunikację.


Zobacz również: 15 lat minęło. Jak jeden dzień I Czy naprawdę potrzebujemy targów wnętrzarskich?