Podczas gościnnego LIVE’a u Marty Behling z Pion Poziom rozmawiałyśmy o strategii w jednoosobowych biznesach. Często postrzegana jako skomplikowana i niepotrzebna w małych firmach, strategia okazała się niezastąpionym narzędziem, które pomaga uporządkować działania, skutecznie zarządzać zasobami i osiągać założone cele.
Wspólnie pokazałyśmy, że strategia to nie korporacyjny dokument, a przejrzysty plan działania, który sprawdza się w każdej firmie, bez względu na jej wielkość. Nawet zwykła kartka z notatnika może stać się Twoim „biznesowym kompasem”.
Strategia to nic innego jak plan rozwoju firmy, który pozwala działać efektywnie i świadomie. Dzięki niej:
Może, jeśli jest zbyt sztywna i ignoruje zmieniające się warunki rynkowe. Strategia powinna być elastyczna i dostosowywana do bieżących potrzeb. Planowanie nie zabija kreatywności – pozwala ją skuteczniej wykorzystać.
Nie mogłaś obejrzeć LIVE’a? Zapraszam do obejrzenia nagrania, gdzie znajdziesz jeszcze więcej praktycznych wskazówek dotyczących tworzenia strategii dla swojego biznesu!
Magda Skibka — specjalistka ds. komunikacji i wizerunku marek z branży wnętrzarskiej i architektonicznej. Od 2015 roku zarządza agencją butikową PLN Design Group. Szkoli, doradza i projektuje komunikację.
Zobacz również: #Extra #KwadransZKomunikacją: Strategia marki architekta i pracowni – Twoje narzędzie do sukcesu! I LIVE 5.0 #ProjektujęKomunikację: O fotografii wnętrz z Martą Behling z PION POZIOM