Plac Zwycięstwa 2, 90-365 Łódź

Cechy dobrego PR-owca

Z pewnością nie jedna osoba zastanawiała się już nad tym pytaniem: kto może zyskać miano dobrego PR-owca oraz jakie musi mieć cechy, by odnaleźć się w tej zaskakującej i niełatwej branży? Samo doświadczenie i pasja nie wystarczą. Osoba pracująca w zawodzie PR-owca musi mieć w sobie „to coś”!

Praca w branży PR wymaga dużej elastyczności. Nie jest to zawód, którego jesteśmy w stanie się wyuczyć. Możemy, a nawet powinniśmy opanować kwestie teoretyczne, ale nawet praktyka może nie czynić z Ciebie dobrego PR-owca, jeżeli nie będziesz wykazywał się umiejętnościami interpersonalnymi.

Komunikatywność – klucz do sukcesu

Wydawać by się mogło, że tak. A przynajmniej jest to jedna z cech, którą MUSISZ posiadać na tym stanowisku. Otwartość na ludzi i swoboda w nawiązywaniu kontaktów jest niezwykle ważna, bo to przede wszystkim z ludźmi i dla ludzi przyjdzie Ci pracować. A Klienci bywają wymagający. Tu nasuwa się kolejna cecha: asertywność i duża dawka cierpliwości. Nie wszystko da się zrobić na już i nie zawsze staniesz na głowie, mimo że ktoś tego od Ciebie wymaga.

Samodzielność, umiejętność przewidywania

W branży PR może wydarzyć się wszystko. Musisz wykazywać się elastycznością, ponieważ z pewnością będziesz pracować w różnych środowiskach, często nawet dostosowywać się do zastanej sytuacji. Umiejętność podejmowania decyzji również się przyda. Niekiedy trzeba działać szybko i brać za swoje działania pełną odpowiedzialność. Jak to w życiu.

Jakie jeszcze cechy, będą Ci przydatne w tym zawodzie?

Charyzma i siła przebicia. PR potrzebuje mocnych osobowości i odważnych działań oraz opanowania sztuki negocjowania. Nie raz będzie negocjował z Klientem budżet czy warunki współpracy. Pozostając w temacie Klientów – to, co najważniejsze, to posiadanie umiejętności nawiązywania długotrwałych relacji. To absolutna konieczność w tej branży! Dobra współpraca z Klientem to Twoja karta przetargowa.

Kreatywność, lekkie pióro

Jak na pewno wiesz, w pracy PR-owca przygotowywanie tekstów prasowych to codzienność i jedno z bardzo ważnych narzędzi w kontakcie z mediami. Zatem umiejętność tworzenia tekstów, kreatywność oraz lekkie pióro to nierozerwalne cechy, które każdy PR-owiec powinien posiadać.

Być może uznasz, że na tym stanowisku trzeba być alfą i omegą. Nie martw się, nikt nie jest idealny! Jednak w tej branży, aby odnieść sukces trzeba wykazać się czymś więcej, niż teorią nabytą na studiach bądź szkoleniach. Dobrze, aby każdy przyszły PR-owiec miał tego świadomość. Dla pocieszenia dodamy, że Ty przynajmniej nie musisz uczyć się na pamięć całego prawa karnego, chyba, że chcesz, a praca z ludźmi bywa naprawdę satysfakcjonująca, tak samo, jak ukazanie się Twojej publikacji na łamach znanego magazynu.

Magda Sroka