Każdego roku wiele osób rozpoczyna styczeń z ambitnymi postanowieniami noworocznymi. Jednak statystyki pokazują, że większość z nich zostaje porzucona już w lutym. Dlaczego tak się dzieje? I czy zamiast postanowień nie warto postawić na bardziej skuteczne podejście – świadome planowanie?
Postanowienia często są formułowane w bardzo ogólny sposób, np. „Będę mieć więcej klientów” czy „Będę bardziej aktywny w social mediach”. Problem w tym, że bez konkretnego planu działania pozostają jedynie pustymi deklaracjami, które szybko zostają zapomniane.
Sam fakt zmiany roku nie sprawia, że nagle mamy więcej czasu, motywacji czy zasobów. Jeśli nie realizowaliśmy czegoś w grudniu, to 1 stycznia nic magicznie się nie zmieni – chyba że zmienimy sposób działania.
Wielkie postanowienia często kończą się frustracją, ponieważ nie uwzględniają stopniowego wdrażania zmian. Lepszym rozwiązaniem jest systematyczne planowanie, weryfikowanie postępów i elastyczność w realizacji celów.
Postawienie celu to jedno, ale kluczowe jest przemyślenie sposobu jego realizacji. Osoba, która chce zwiększyć liczbę klientów, powinna skupić się na konkretnych działaniach, takich jak networking, aktywność w mediach społecznościowych czy współpraca z mediami.
Nie ma potrzeby czekać do stycznia, by coś zmienić. Najlepszy moment na działanie to ten, w którym widzimy taką potrzebę.
Postanowienia noworoczne to deklaracje, natomiast planowanie to strategia działania. Różnica jest kluczowa:
Podczas live’a omawiam trzy kluczowe kroki, które pozwolą Ci stworzyć plan na 2025 rok.
Jakie? Tego… nie mogę już zdradzić! Koniecznie obejrzyj live i daj znać, na jakim etapie jest Twój plan!
Inspiracją do LIVE była książka „Esencjalista. Mniej, ale lepiej” Grega McKeowna, która pokazuje, jak skupić się na tym, co naprawdę ważne.
Magda Skibka – specjalistka ds. komunikacji i wizerunku marek z branży wnętrzarskiej i architektonicznej. Od 2015 roku zarządza agencją butikową PLN Design Group. Szkoli, doradza i projektuje komunikację.
Zobacz również: #3 #KwadransZKomunikacją: Dlaczego warto robić podsumowania roku? | #Extra #KwadransZKomunikacją: Strategia marki architekta i pracowni – Twoje narzędzie do sukcesu!