Gościem mojego ostatniego LIVE’a był Kamil Białas – redaktor naczelny magazynu i portalu WhiteMAD, który od lat kreuje standardy w branży medialnej poświęconej architekturze i designowi. Nasza rozmowa była pełna inspiracji, praktycznych wskazówek i kulis pracy mediów, które powinien znać każdy architekt i projektant wnętrz chcący zaistnieć w publikacjach branżowych.
Podczas rozmowy Kamil opowiedział o tym, jak wygląda praca redakcji, jakie treści przyciągają uwagę czytelników i dlaczego WhiteMAD stał się wiodącym portalem poświęconym architekturze i wnętrzom. Zdradził również, jakie projekty są najchętniej publikowane i dlaczego storytelling ma kluczowe znaczenie.
Kamil Białas – redaktor naczelny magazynu WhiteMAD i serwisu WhiteMAD.pl oraz członk Rady Ekspertów w plebiscytach MUST HAVE i make me!, organizowanych przy Łódź Design Festival
Każdy architekt marzy o tym, by jego realizacje znalazły się na łamach prestiżowych magazynów branżowych. Jak jednak sprawić, by redakcja zwróciła uwagę na dany projekt? Oto kilka kluczowych wskazówek od Kamila:
Nie każda realizacja wnętrz ma potencjał medialny. Jakie projekty najczęściej przyciągają uwagę redakcji? Kamil podkreślił, że w mediach liczy się przede wszystkim oryginalność, unikalne rozwiązania i historie, które wyróżniają daną przestrzeń.
Czy większe szanse na publikację mają znani architekci? Kamil jednoznacznie odpowiedział – nie. WhiteMAD stawia na jakość i oryginalność projektu, niezależnie od tego, czy zgłasza go uznana pracownia czy początkujący projektant. Liczy się przede wszystkim wyjątkowy charakter realizacji.
Live z Kamilem Białasem był doskonałą okazją do tego, by zajrzeć za kulisy pracy mediów i dowiedzieć się, jak skutecznie współpracować z redakcjami. Kluczowe wnioski? Dobre zdjęcia, ciekawa historia projektu i otwartość na współpracę to fundament skutecznej strategii PR dla architektów i projektantów wnętrz. Mam nadzieję, że wskazówki z naszej rozmowy pomogą Wam skuteczniej działać i zwiększyć swoją widoczność w mediach.
Magda Skibka – specjalistka ds. komunikacji i wizerunku marek z branży wnętrzarskiej i architektonicznej. Od 2015 roku zarządza agencją butikową PLN Design Group. Szkoli, doradza i projektuje komunikację.
Zobacz również: LIVE 5.0 #ProjektujęKomunikację: O fotografii wnętrz z Martą Behling z PION POZIOM | LIVE 6.0 #ProjektujęKomunikację: Rozwój marki. Rozmowa z Kasią Fanajło