Plac Zwycięstwa 2, 90-365 Łódź
LIVE 4.0 MAGDA SKIBKA 2

LIVE 4.0 #ProjektujęKomunikację

Prowadzenie mediów społecznościowych, promowanie postów, relacja marka-architekt, czy konkursy architektoniczne… to tylko kilka z obszarów, które poruszyliśmy, podczas ostatniego LIVE… w 2023 roku oczywiście! Liczba pytań od Was nie maleje, dlatego nie mogłam zrobić nic innego, jak spotkać się z Wami ponownie na żywo!

Podczas naszego LIVE poruszyliśmy kilka bardzo ważnych zagadnień:

  • Czy warto promować posty na IG, Facebooku i w jakich kwotach?
  • Jak znaleźć czas na prowadzenie social media?
  • Jesteśmy małą marką, produkującą stoły, stoliki – czy mamy szansę na dotarcie do architektów? Co powinniśmy zrobić, żeby pojawić się w ich świadomości?
  • Jak nawiązywać kontakty z markami, wydawnictwami i fotografami? Jak nie przynieść sobie wstydu?
  • Jakie błędy Twoim zdaniem najczęściej popełniają architekci w swojej komunikacji?
  • 3 redakcje odrzuciły moją sesję zdjęciową. Czy to oznacza, że wyrzuciłam pieniądze, można to jakoś uratować?
  • Zabieram się za stronę internetową. Co powinnam na niej zamieścić?
  • Czy warto zgłaszać swoje projekty do konkursów architektonicznych?
  • Myślę o szkoleniu dla młodych projektantów i architektów na temat nadzorów. Boję się, że tego może być za dużo na rynku… a z drugiej strony mam doświadczenie i widzę, że kursy przynoszą dobre pieniądze.
  • Czy nisza faktycznie ma sens, nie jest ograniczeniem?

Promowanie postów

Promowanie postów na mediach społecznościowych ma sens, ale wszystko zależy od dwóch kwestii:

  • Po pierwsze: na ile Twoje social media są ogarnięte pod względem wyglądu (spójność wizualna), BIO, aktywnych linków, opisów usług np. na FB i samych treści, które dodajesz.
  • Po drugie: jaki masz cel – określ, co chcesz daną kampanią osiągnąć. Dotarcie do nowych Klientów? Ok, ale tu warto zagłębić się bardziej w temat reklam i popatrzeć, jakie są możliwości. Często samo „promuj post” bywa niewystarczające.

Relacja: mały producent a architekt

Każda marka, niezależnie od wielkości, ma szansę na dotarcie do architektów, jeśli jest do tego przygotowana. Po 1 – osoba po stronie marki, która będzie odpowiedzialna za kontakt z nimi. Po 2 narzędzia – www z opisem firmy, produktów (wymiary, materiał oraz info, czy jest customizacja), a także bryły 3D.

Każda marka, ma szansę na dotarcie do architektów, ale nie każda jest świadoma, kim jest ich klient. Kiedy na spotkaniach słyszę, że „wszyscy architekci są naszymi klientami”, no to… tak NIE JEST… Nie każdy projektuje w takim stylu, nie każdy też ma klienta z takim budżetem, żeby wydał ileś tysięcy na produkt, który masz w ofercie.

Zastanów się dalej – kto jest Twoim Klientem. Jaki architekt? Jakie realizuje wnętrza, w jakim budżecie. Nie trać czasu drugiej strony, ale też swojego. Zrób dobry research pracowni i nie wysyłaj hurtem do 100 pracowni wiadomości np. przez Instagram. Opracuj treść maila – staraj się początek personalizować, zrób portfolio w pdf i wyślij maila. Po jakimś czasie zadzwoń lub napisz wiadomość na IG. Nie wysyłaj tej pierwszej wiadomości zapoznawczej przez IG, bo po 1, oni jej nie zobaczą, jeśli cię nie obserwują, a po 2… ona ginie pośród innych.

Szkolenia dla młodych projektantów i architektów

Często słyszę, że macie chęć zacząć w obszarze szkoleń dla swoich młodszych kolegów i koleżanek, ale boicie się, że tego może być za dużo na rynku… z drugiej strony macie doświadczenie i widzicie, że kursy mogą przynieść Wam dobre pieniądze. Zawsze będę mówić – tort szkoleń jest duży, ALE jeśli myślisz o szkoleniu, to najpierw przejrzyj ofertę dostępną na rynku. Nie powiel jej, tylko zastanów się, co TY MOŻESZ DAĆ UNIKATOWEGO.  Następnie zweryfikuj realne potrzeby swojej grupy odbiorców – zrób ankietę, rozmawiaj, pytaj. Tworzysz produkt dla konkretnego odbiorcy, więc ważne jest, żeby odpowiadał na jego potrzeby.

Uważam, że nie ma w tym nic złego, jeśli architekt chce szkolić innych – mamy teraz taki kierunek, architekci wykorzystują braki, z jakimi wychodzą młodzi architekci po studiach i dają swoje rozwiązanie. Jest popyt – jest podaż. Nie zapomnijmy tylko o jakości takich wydarzeń!

To tylko skrót tego, czego mogliście dowiedzieć się podczas tego LIVE. Dziękuję za Wasz udział i aktywność. Cieszy mnie każda wiadomość od Was, w której piszecie, że to o czym mówiłam było dla Was pomocne, czy że już to wdrażacie tipy ode mnie w swojej komunikacji!

Dla nieobecnych zostawiam odnośnik, aby nadrobić!

LIVE 4.0 MAGDA SKIBKA 1

Magda Skibka PLN design group agencja PR architekci marki wnetrzarskie 3

Magda Skibka — specjalistka ds. komunikacji i wizerunku marek z branży wnętrzarskiej i architektonicznej. Od 2015 roku zarządza agencją butikową PLN Design Group. Szkoli, doradza i projektuje komunikację.


Zobacz również: LIVE 3.0 #ProjektujęKomunikację: Co nas blokuje? Rozmowa z Kasią Malinowską | LIVE 2.0 #ProjektujęKomunikację