Plac Zwycięstwa 2, 90-365 Łódź
live projektujekomunikacje odpowiadam na wasze pytania (4)

LIVE 2.0 #ProjektujęKomunikację

Live na Instagramie to przede wszystkim bezpośredni kontakt z Wami! Mogę na bieżąco odpowiadać na Wasze pytania a Wy… możecie je w trakcie zadawać, a także dzielić się swoimi refleksjami i doświadczeniami! Ta forma daje nam wiele możliwości… dlatego, po raz kolejny – spotkaliśmy się na żywo!

Podczas tego LIVE’A poruszyłam kilka naprawdę ważnych tematów:

  • Jakie zakładki należy mieć na swojej stronie internetowej? 
  • Czy wizytówka Google jest potrzebna?
  • Gdzie bardziej opłaca się pokazywanie realizacji – prasa czy portale?
  • Czy jest sens prowadzić profil na Facebooku?
  • Rolki – nie czuję ich. Czy to naprawdę wpływa na zasięgi?
  • Jak oceniasz branżę architektoniczną w Polsce?
  • Co zrobić, żeby Klient przestał negocjować cenę za projekt?
  • Czy jest sposób na to, żeby nasze treści nie trafiały do architektów a do Klientów?

Wizytówka Google

Wizytówka Google to must have. I przestrzegam – jest ona bezpłatna! Nie dajcie się oszukać na płatne wizytówki. Posiadanie jej, przynosi wiele korzyści:

  • Widać, że jesteś prawdziwą firmą, a nie tzw. „firmą krzak”.
  • Dzięki niej użytkownicy mogą szybko sprawdzić dokładny adres siedziby czy numer telefonu do Twojej firmy. 
  • To również wiarygodność i zaufanie wśród internautów.
  • Wpływa pozytywnie na pozycjonowanie = zwiększenie Twojej widoczności w sieci.
  • Miejsce na opinie o Twojej pracy!
  • Pozytywny wpływ na Twój wizerunek.

Prasa czy portale – co się bardziej opłaca?

Jeśli na współpracę z mediami, patrzysz tylko pod kątem działań sprzedażowych… możesz poczuć się zawiedziona. To jest działanie wizerunkowe. Oczywiście dobrze jest jak w internecie nie brakuje na nasz temat wzmianek więc warto pojawiać się na portalach typu White Mad, PLN Design, Internity Home, Design Alive czy Label Magazine. Natomiast jeśli chodzi o prasę – żeby tam pokazać się z naszą realizacją, to musi być ona naprawdę świetna. To nam otwiera drzwi do dalszych rozmów z redakcją. Dzisiaj, mimo że prasa nie cieszy się aż tak dużą popularnością (w kontekście sprzedaży) to jednak pojawienie się w niej – jest czymś wow dla marki i pracowni, a czasem również dla potencjalnych Klientów. Pamiętajcie proszę o regularności – jedno takie działanie w roku niestety jest niewystarczające… Musicie dać się zauważyć!

Nie oczekujcie, że pokazywanie swoich realizacji w mediach, spowoduje, że za drzwiami będzie stała kolejka Waszych potencjalnych klientów. To się niestety tak nie dzieje. Nawet, jeśli chodzi o magazyny drukowane. […] to jest działanie wspierające Wasz wizerunek i warto o to zadbać.

Negocjacje z klientem

Czy zdarza Ci się, że Klient negocjuje cenę za projekt? Zakładam, że często spotykasz się z taką sytuacją… Jednak może to wynikać z Twoich działań lub ich braku… bo czy zrobiłaś coś, żeby Klient wiedział, z czego ta cena wynika?

Pamiętaj, że im lepiej jesteś „opakowana”, tym Klient rzadziej będzie pytał o cenę. Co to znaczy w praktyce? WIZERUNEK. ZBUDUJ SWÓJ WIZERUNEK i SWOJA MARKĘ, czyli:

  • www,
  • social media,
  • sesje zdjęciowe realizacji,
  • komunikacja w mediach,
  • Twoja aktywność na wydarzeniach, ale też np. w podcastach.

Buduj swoją rozpoznawalność, ale też:

  • Pokaż, jak projektujesz, jak jesteś zaangażowana w swoją pracę.
  • Pokaż, że projektowanie np. wnętrz to nie jest układanie poduszek.
  • Pokaż, skąd czerpiesz inspiracje, ale też wiedzę (liczne szkolenia).
  • Pokaż, że Twoja praca to nie jest 5 dni w tygodniu od 8 do 16, ale to jest często praca non stop, na pełnych obrotach, bo nawet kiedy nie pracujesz, to musisz mieć czujne oko na wyłapywanie pomysłów, czy inspiracji…

Po więcej merytorycznych treści zapraszam Cię na Instagrama, abyś posłuchała mojego LIVE!


Magda Skibka PLN design group agencja PR architekci marki wnetrzarskie 3

Magda Skibka — specjalistka ds. komunikacji i wizerunku marek z branży wnętrzarskiej i architektonicznej. Od 2015 roku zarządza agencją butikową PLN Design Group. Szkoli, doradza i projektuje komunikację.


Zobacz również: LIVE 1.0 #ProjektujęKomunikację I LIVE 3.0 #ProjektujęKomunikację: Co nas blokuje? Rozmowa z Kasią Malinowską