Jednym z obszarów, w którym specjalizuje się agencja PLN Design Group jest współpraca marek wnętrzarskich z architektami i projektantami wnętrz. W ciągu ostatnich lat – dla wielu firm ten temat zaczyna być ważny, ale też wiele z nich nie wie, od czego zacząć i wszystko sprowadza do cyferek w tabelce. A dzisiaj budowa relacji między marką a architektami powinna się opierać na czymś zupełnie innym. O tym właśnie mówiłam ja (Magda Skibka) podczas 4 Design Days 2024, natomiast na scenie towarzyszyły mi architekta Hanna Pietras i specjalistka ds. kontaktu z architektami Katarzyna Grabowska z MAXFLIZ Katowice.
Temat współpracy marka-architekt jest bliski mojemu sercu, ponieważ wiem ile korzyści biznesowych i wizerunkowych może przynieść obu stronom, ale też widzę, jak wiele firm nie radzi sobie z tym rodzajem aktywności. Często te zagadnienia poruszam na swoich social media, a już wkrótce w ramach newslettera #ProjektujęKomunikację (kliknij i koniecznie się do niego zapisz!). Jednak kiedy dowiedziałam się, że powoli powstaje program 4 Design Days w Katowicach, to byłam przekonana, że to jest idealne miejsce do rozmowy na ten temat.
Natomiast od początku wiedziałam, że nie chcę suchego wykładu „Pani od wizerunku”, dlatego na scenie towarzyszyły mi: architektka Hanna Pietras i Katarzyna Grabowska, która na co dzień zajmuje się relacjami z architektami w MAXFLIZ Katowice. Efekt? Jedno spotkanie i trzy spojrzenia na temat. Moje – strategiczne i wizerunkowe, Hani jako architektki, która każdego dnia pracuje z przedstawicielami firm i Kasi, która po stronie firmy zarządza tymi relacjami B2B.
Nasze spotkanie rozpoczęłam od omówienia najpopularniejszych przekonań, z jakimi mierzą się marki – myśląc o współpracy z architektami:
Każde z nich zostało przeze mnie i moje gościnie rozwinięte i miało swój kontrargument, pokazując, że wszystko zależy od naszego nastawienia, a nie np. prowizji dla architekta. Kolejnym punktem rozmowy była odpowiedź na pytanie „Jakie pytania powinna zadać sobie firma, zanim zacznie współpracę z architektem?”. W tej części każda z nas poruszyła inne zagadnienie. Ja skupiłam się na przedstawieniu korzyści dla obu stron — argumentując, że kluczem do sukcesu jest np. dostęp do osoby wspierającej kontakt z architektami, czy chociażby do narzędzi, jakimi są bryły 3D, a nie tylko odpowiedni rabat. Hania opowiedziała ze swoje perspektywy – czego ona jako architektka potrzebuje od marek, ale też podpowiedziała jakich błędów unikać w kontakcie z architektami. Natomiast Kasia skupiła się na tym, czego marka/ showroom potrzebuje od architekta, żeby ta współpraca przebiegała płynnie i dla obu stron komfortowo.
To spotkanie podsumowałyśmy trzema wnioskami:
Od siebie dodam jeszcze, że marki, które budują lub chcą budować relacje z architektami — muszą pamiętać, że wszystko jest robione po coś. Korzyści muszą być po obu stronach, ale warto również odpowiedzieć sobie na pytanie „dlaczego chcemy to robić i co realnie możemy zaoferować architektom?”.
Myślę, że takie wydarzenia jak 4 Design Days są świetną przestrzenią do nauki dobrych praktyk w branży. Cieszę się, że Organizatorzy tak chętnie przystali na moją propozycję, a samo spotkanie przyniosło nam wiele pozytywnych komentarzy i ciekawych rozmów m.in. z przedstawicielami marek.
Jeśli prowadzisz już działania, których celem jest budowa relacji z architektami lub planujesz je wdrożyć, ale potrzebujesz audytu, konsultacji to zapraszam do kontaktu. Co więcej, oferuję również opracowanie strategii i poprowadzenie szkolenia w duecie z architektką Hanną Pietras. Jesteśmy jedynym taki duetem na rynku, który łączy doświadczenie strategiczne – wizerunkowe (Magda Skibka) z doświadczeniem ze współpracy z producentami (Hanna Pietras). Więcej informacji znajdziesz na mojej stronie internetowej/zakładka „Szkolenia i konsultacje/ marka”.