Komunikacja PR w branży wnętrzarskiej i architektonicznej to codzienność. Robisz to mniej lub bardziej świadomie, jednak stale komunikujesz się z klientami czy kontrahentami. Prowadzisz stronę www, social media, być może starasz się o publikacje w mediach… tego właśnie tyczy się PR. Każdy podchodzi do komunikacji inaczej i o tym dziś porozmawiamy.
PR to przede wszystkim działania mające na celu zarządzanie wizerunkiem i reputacją firmy, organizacji lub osoby w oczach otoczenia. Mówiąc o otoczeniu, mamy na myśl m.in.i: klientów, kontrahentów, pracowników. W ramach komunikacji PR zajmujemy się relacjami z mediami, tworzeniem treści, organizacją wydarzeń i innymi działaniami mającymi na celu promowanie pozytywnego wizerunku.
Komunikacja public relations (PR) to niezwykle istotny element strategii biznesowej, który przynosi wiele kluczowych zalet. Należą do nich m.in.:
Kluczem każdej komunikacji PR jest strategia. Strategia, która jest spisana w formie dokumentu. Aby stanowiła dla Ciebie przemyślany i uporządkowany drogowskaz, który poprowadzi Cię do spójnych, a przez to skutecznych działań.
Jest to zaledwie kilka punktów, ale już na starcie pozwolą Ci one określić kluczowe elementy strategii komunikacji PR. Wiem, że przejście z działania „na bieżąco”, do planowania i organizacji nie jest najłatwiejszym procesem, jednak efekty, jakie działania strategiczne mogą przynieść, zdecydowanie wynagrodzą Ci ten etap. Pamiętaj, taka analiza powinna Ci pomóc, w przygotowaniu spójnej, elastycznej i dostosowującej się do zmieniających się warunków i potrzeb Twojego biznesu, strategii komunikacji PR.
Solidną podstawę, w przygotowywaniu strategii komunikacji PR, madla mnie spójność, regularność i analiza. Bez ich obecności, nie widzę szans w przygotowaniu dokumentu, który będzie pomocny i sprawi, że Twoje działania jako architektki, bądź przedstawicielki marki będą skuteczne.
Spójność, regularność i analiza są ze sobą ściśle powiązane i wspierają skuteczną strategię komunikacji PR. Przygotowanie takiej strategii to podstawa prowadzenia biznesu. Każda firma powinna znać swoją tożsamość i wiedzieć, jaki wizerunek chce zbudować w oczach odbiorców – musisz przecież wiedzieć, do jakich Klientów chcesz trafić! Ten artykuł zawiera wskazówki, które pomogą Ci spisać taką strategię. Pamiętaj jednak, że aby ją przygotować musisz poświęcić swój CZAS i przeanalizować, KAŻDY element swojej firmy. Jeśli chcesz to zrobić z nami – napisz na adres szkolenia@plndesigngroup.pl. Po więcej informacji odwiedź dedykowane podstrony dla architektów i przedstawicieli marek.
Małgorzata Tobis – Brand Specialist w PLN Design Group. Dba o wizerunek marki agencji i jej klientów, tworząc spójne strategie komunikacji oraz angażujące treści.
Zobacz również: LIVE „Biznes Architekta”: Publikacja w magazynie wnętrzarskim? Jak to zrobić? | Komunikację i wizerunek niszczy… brak cierpliwości