Plac Zwycięstwa 2, 90-365 Łódź
LinkedIn dla Ciebie i Twojej firmy

LinkedIn dla Ciebie i Twojej firmy

O tym, dlaczego warto założyć konto na LinkedInie, powstało już wiele artykułów. Jednak z naszego punktu widzenia wciąż brakuje świadomości nt. wartości, jaką ma nawiązywanie kontaktów biznesowych na tym portalu, jak również innych korzyści płynących z posiadania profilu. Co więcej, nie tylko firma, ale i jej pracownicy mogą skorzystać na prowadzonej komunikacji. Jeżeli jesteście ciekawi, jakie dostrzegamy plusy oraz jakie treści są najbardziej pożądane na LinkedInie – przeczytajcie nasz artykuł!

Po co firmie LinkedIn?

Osobiście konto na LinkedInie mamy już ponad rok i do tej pory widzimy same korzyści z jego prowadzenia. Od samego początku chcieliśmy poznawać ludzi, którzy tak jak my pasjonują się designem i mają na jego temat merytoryczną wiedzę, jak również z przedstawicielami z branży wnętrzarskiej i pr-owej. Kontakty z tą grupą docelową są dla nas szczególnie istotne, a ich nawiązanie jest możliwe właśnie poprzez LinkedIna.

Poza tym uwielbiamy dzielić się wiedzą i sukcesami naszej firmy, ale także analizować raporty, wypowiedzi ekspertów i doniesienia z branży, a trzeba jasno powiedzieć: właśnie takie treści są najczęściej publikowane i najchętniej czytane. Na LinkedInie wartość ma autentyczna i wiarygodna komunikacja, sprawdzone treści, raporty i wiedza ekspercka oraz merytoryczne posty zachęcające do dyskusji. Na LinkedInie znajdują się również oferty pracy z wielu branż. To także dobre miejsce, by poinformować o prowadzonej rekrutacji, a nawet znaleźć pracownika, między innymi dzięki rekomendacjom znajomych! Zatem podsumowując korzyści płynące z obecności na LinkedIn:

  • Możliwość rozbudowania sieci kontaktów biznesowych, łatwiejszy dostęp do szerokiej bazy profesjonalistów z interesującej nas branży.
  • Zdobywanie i dzielenie się wiedzą oraz doświadczeniem.
  • Sposób na zaistnienie Twojej firmy, wyróżnienie na tle konkurencji.
  • Szansa na rozwój i zbudowanie silnej, profesjonalnej marki!

Budowanie silnej marki

Wartością LinkedIna jest to, że sprzyja budowaniu marki zarówno przez stronę firmy, jak i profile aktywnych pracowników, a skoro jesteśmy przy temacie pracowników, warto zaznaczyć, że są oni największymi ambasadorami każdej firmy. Oznacza to, że swoimi działaniami mogą albo godnie ją reprezentować, albo skutecznie niszczyć jej wizerunek na zewnątrz np. poprzez pozytywne lub negatywne wypowiedzi na temat firmy – ale to temat na inny wpis! Pracownik posiadający konto na LinkedIn umacnia swoje więzi z firmą np. poprzez udostępnianie i polecanie treści, które tworzy się na profilu firmowym. Przy okazji sam buduje swoją pozycję dzięki dzieleniu się wiedzą, komentowaniu treści i aktywnym udziale w życiu branży, w której pracuje. Te wszystkie działania sprawiają, że pracownik staje się poniekąd ambasadorem marki – Twojej marki. To, co szczególnie wpływa na budowanie wizerunku silnej marki, to naszym zdaniem przede wszystkim:

  • Dzielenie się wiedzą, ponieważ umożliwia wypracowanie wizerunku eksperta i profesjonalisty w określonej dziedzinie.
  • Aktywność na profilu, ponieważ stwarza perspektywy na zaistnienie w świadomości partnerów biznesowych czy potencjalnych pracowników.
  • Ciągłe rozbudowywanie i utrzymywanie sieci kontaktów, które w przyszłości mogą owocować współpracą!

Dlatego pamiętajmy: samo założenie konta to za mało. Już na wstępie należy uzupełnić wszystkie niezbędne informacje zarówno na koncie pracownika, jak i firmy tj.: zdjęcie główne, w tle, opis i doświadczenie zawodowe, a w przypadku firmy także lokalizację i branżę. Aktywna komunikacja w społeczności LinkedIna powinna być poprzedzona zaplanowaną strategią. Samo założenia profilu nie przyniesie żadnych korzyści. Aby nasze działania miały sens, istotna jest regularność, konsekwencja i praca włożona w budowanie relacji oraz aktywność rozumiana jako komentowanie, udział w dyskusji, śledzenie badań czy raportów nt. branży etc.

Obecność na LinkedIn to naszym zdaniem szereg korzyści dotyczących rozwoju firmy i jej pracowników. To często także jedyna możliwość nawiązania kontaktu z dyrektorami i osobami z zarządu firm, co na żywo mogłoby się nigdy nie udać.

Magda Sroka